16% wzrost sprzedaży netto

Wyniki finansowe Profi Credit Polska za I półrocze 2016 r.

W I półroczu 2016 r. Profi Credit Polska, wicelider polskiego rynku pożyczkowego, osiągnął 16 proc. wzrostu wartości sprzedanych pożyczek netto. O 10% spółka rozbudowała bazę klientowską i zapowiada dalsze zwiększanie udziału w rynku szacowanym na 5,2 mld zł

 

Polska dywizja międzynarodowej grupy finansowej Profireal Group w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku umocniła pozycję wicelidera rynku pożyczek pozabankowych. Ich łączna wartość netto wyniosła 139  mln PLN (120 mln PLN w 1H2015), co odpowiadało ponad 34 tys. nowo zawartym umowom (+3% r/r). Jednocześnie o 54% wzrósł kapitał własny spółki, który po 1H2016 r. wynosi 288 mln PLN.

– Naszym celem jest budowa mocnej przewagi konkurencyjnej i długotrwały, stabilny wzrost. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w pierwszym półroczu 2016 w ramach naszego modelu biznesowego, skupiły się na dopasowaniu się do nowego środowiska legislacyjnego. Między innymi dzięki temu spółka zwiększyła udział w rynku przejmując portfel klientów konkurencji, która nie udźwignęła nowych obowiązków legislacyjnych i fiskalnych nałożonych na branżę w I kwartale br. – mówi Sławomir Pawlik, dyrektor wykonawczy Profi Credit Polska. – Ponad 17% przyrost złożonych w Profi Credit Polska wniosków o pożyczkę pokazuje, że nasze działania są skuteczne i należy je kontynuować.

Profi Credit Polska w I półroczu br. skoncentrował się na modyfikacji oferty, rozbudowie sieci sprzedaży i zintesyfikowaniu aktywności marketingowych. Uodporniło to spółkę na zmiany w otoczeniu biznesowym, zapewniło jej stabilny wzrost a także stworzyło mocne podstawy do dalszego zwiększania udziału w rynku. Zrealizowane działania zaowocowały m.in. przyrostem bazy klientowskiej o 10%.

– Spółka utrzymała jakość portfela pożyczek przy jednoczesnym wzroście należności odzyskanych. Średnia wysokość pożyczki brutto udzielanej przez Profi Credit Polska wynosi 10 tys. PLN, a średni okres spłaty to 30 miesięcy – dodaje Sławomir Pawlik.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, Profi Credit Polska zamierza zwiększać efektywność dostępnych kanałów dystrybucji. Spółka przewiduje konsekwentny i sukcesywny rozwój sieci placówek terenowych (do poziomu ok. 180) oraz zwiększenie  liczby doradców finansowych do ok. 4 tys.