STARTUP – o czym warto wiedzieć?

Praca na etacie, regularne godziny pracy, wymagający przełożony, potrzeba samodzielności i chęć pracowania na swój rachunek – to tylko niektóre z przyczyn, dla których ludzie decydują się na założenie własnej działalności. Często pojawia się wtedy pytanie – czym jest STARTUP? Czy szybka gotówka może pomóc w rozpoczęciu biznesu?

Co to jest STARUP?

Zgodnie z definicją Steve’a Blanka, który sformułował to pojęcie, startup to organizacja, która została stworzona w celu wykreowania nowego produktu lub usługi w warunkach, które uważamy za niepewne i ryzykowne. Niepewność i ryzyko są związane z faktem, że trudno znaleźć inną organizację, której działalność byłaby oparta na podobnym modelu biznesowym. Krótko mówiąc, startup można uznać za pioniera – organizację, która tworzy coś nowego i której nie można porównać do żadnej innej istniejącej już firmy. Startup to innowacja, kreatywność, nowość.

STARTUP krok po kroku

Od czego zacząć? Na początek warto odejść od typowych kroków, które podejmuje się w przypadku rozpoczęcia własnej działalności. Biznesplan to dobry pomysł, ale w przypadku innowacyjnego biznesu trudno zaplanować poszczególne etapy. Zdaniem ekspertów, logotyp również możemy zostawić na późniejsze etapy. Co zrobić w pierwszej kolejności?

  1. Pomysł na biznes – jeśli już go masz, najtrudniejsze jest już za Tobą. Jeśli nie, warto postawić sobie pytanie: czego kiedyś potrzebowałem, ale tego nie znalazłem, ponieważ tego nie wymyślono? Gdy stworzymy odpowiedź, możemy osiągnąć bardzo duży sukces.
  2. Badanie rynku – nawet najlepszy i najbardziej innowacyjny pomysł nie sprawdzi się, jeśli nie będzie odpowiadał potrzebom rynku. Dlatego konieczna jest jego szczegółowa analiza. Wywiad i badanie opinii publicznej dostarczą nam bardzo cennych informacji na temat potrzeb konsumentów.
  3. Określenie grupy docelowej – niejako pokrywa się to z badaniem opinii publicznej. Jeśli potwierdzisz swoje przeczucia i wymyślony produkt lub usługa spotka się z zainteresowaniem klientów, to musisz określić, komu konkretnie chcesz go sprzedać. Grupa docelowa jest bardzo ważna, ponieważ od niej zależy, jaką komunikację marketingową należy zastosować. Inna reklama trafi w gusta studentów, a inna sprawdzi się w przypadku osób powyżej 35 roku życia.
  4. Aplikacja o dotację – brak środków finansowych to główny problem, przed którym stoją początkujący przedsiębiorcy. Tutaj z pomocą przychodzą różne programy wspierające innowacyjne inicjatywy biznesowe. Wystarczy poszukać w Internecie informacji o takich programach i wybrać ten, który najbardziej Ci odpowiada. Dotacja może być w formie bezzwrotnej lub na zasadzie pożyczki, którą będzie trzeba spłacić. Oprócz pomocy finansowej, programy wspierające startupy zapewniają doradztwo merytoryczne i prawne – niezwykle cenne, jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie. Na co dotacja może zostać przeznaczona? Tutaj masz sporą dowolność: usługi informatyczne, reklama, koszty związane ze zdobyciem wymaganych licencji, wyposażenie biura czy inne potrzebne materiały. Nie można jednak sfinansować z tych środków zakupu czy wynajmu nieruchomości. Gdy organizacja zostanie wybrana, pozostaje wypełnienie wniosku i oczekiwanie na decyzję. Możemy także skorzystać z innych form wsparcia finansowego – Anioły Biznesu, Fundusze Europejskie, kredyty czy szybka gotówka mogą pomóc w uruchomieniu biznesu.

Jak zdobyć klientów?

Udało się otrzymać dofinansowanie i Twój pierwszy startup został uruchomiony – brawo! Na pierwsze owoce swojej pracy będzie trzeba jednak poczekać. Nadszedł czas na dopracowanie szczegółów. Nie ma bowiem zysku bez klientów. No właśnie – gdzie ich szukać? Najlepszym i najtańszym sposobem są oczywiście media społecznościowe. Ciekawie prowadzony profil, zwiększające się jego zasięgi i coraz więcej obserwujących pozwolą na dotarcie do kolejnych potencjalnych klientów. Nie zapominaj, że o tych, których już masz, należy dbać. W przypadku nowej działalności poczta pantoflowa odgrywa bardzo dużą rolę, zwłaszcza wtedy, gdy nie możesz sobie pozwolić na specjalistyczne reklamy przygotowane przez największe agencje marketingowe. Wiele można zrobić samemu – wspomniane media społecznościowe i wartościowy content mogą zdziałać cuda. Warto także brać udział w branżowych imprezach. Aby zdobyć klientów, trzeba wyjść im naprzeciw.

Szybka gotówka na reklamę

Media społecznościowe mają bardzo dużą moc, ale nie można polegać tylko i wyłącznie na nich. Reklama jest dźwignią handlu i raczej nie trzeba nikogo do tego przekonywać, jednak czasami ten element działalności jest pomijany na etapie planowania. Dotacja może też nie wystarczyć na pokrycie wszystkich kosztów, a prędzej czy później może pojawić się konieczność dodatkowej reklamy. Szybka gotówka może okazać się pomocna w nagłej sytuacji. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, jak szybka gotówka ułatwi zdobycie dodatkowych środków finansowych.

szybka pożyczka